اخبار انجمندانشگاه

از پنجه بوکس تا کلاب هاوس

بررسی حضور آقای الله کرم در کلاب هاوس

بررسی حضور آقای الله کرم در فضای کلاب هاوس

حسین وفاپور (عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها)

چند روز قبل، مناظره آقای الله کرم با آقای اصغر زاده در کلاب هاوس برگزار شد، نفس حضور امثال ایشان که به هیچ کس پاسخگو نبودند را در این فضا به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم این رویه در همه سطوح از شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی، خصوصا کسانی که چندین دهه به هیچ احدی پاسخگو نبودند، ادامه داشته باشد.

ولی گذشته از تناقضات گفتاری و نظری در بیانات آقای الله کرم، ادعای عجیب ایشان در رد برخوردهای فیزیکی با دانشجویان و اساتید دانشگاه مورد تعجب همگان شد و انکار ایشان مانند انکار امور بدیهی بود چرا که تقریبا تمامی فعالین دانشجویی در آن دهه خاطره‌ای از برخوردهای فیزیکی انصار حزب الله را به خاطر دارند و تقریبا برنامه‌ای در سطح دانشگاه نبود که از گزند حضور ایشان در امان باشد و هر کدام از فعالین دانشجویی از جمله خود بنده خاطرات تلخی از برخوردهای فیزیکی ایشان در برنامه‌های خود دارند.

اکنون رئیس انصار حزب الله در کلاب هاس حاضر شدند و کل رفتار گذشته خود و گروه خود را انکار می کنند. شاید مشکل اصلی گروه حزب الله در این است که امکان لشکرکشی و حمله به تجمع اندیشمندان در فضای مجازی برایشان مهیا نیست و این امر موجب آزار ایشان می‌شود اگرچه از طریق نهادهای مختلف درپی از بین بردن این تجمعات به واسطه فیلترینگ و حمله سایبری و محدودیت پهنای اینترنت برآمدند ولی خوشبختانه موفق نشدند.

اکنون شیوه برخورد تفکر انصار حزب الله با تجمع دیگران و گفتگوی اندیشمندان در مسائل کشور تغییر کرده است؛ اگر روزی با پنجه بوکس و زنجیر به جان دانشجویان بی‌پناه می‌افتادند و هیچ نیرویی هم یارای مقابله با ایشان را نداشت، امروز چون از نظر فیزیکی توان متفرق کردن تجمعات چندده هزار نفری صاحب نظران در فضای مجازی از جمله کلاب هاوس را ندارند، از طرق دیگری از جمله فیلترینگ و بستن اینترنت به مبارزه با این تجمعات می‌پردازند و هنگام حضور خود در این عرصه نیز چون توان مواجهه با حقیقت ندارند به انکار آن می‌پردازند.

چرا که تفکر حاکم بر اندیشه انصار حزب الله تحمل نظر دیگری و گفتگو در مورد موضوعاتی که از نظر ایشان خط قرمز است را نمی‌دهد.

اینکه شرایط به گونه‌ای رقم خورده که آقای الله کرم به عنوان رئیس انصار حزب الله مجبور شوند در فضای مجازی به سؤالات دیگران پاسخ دهند و مورد قضاوت دیگران قرار گیرند جای تقدیر دارد ولی ایشان بهتر است اولا دوستان خود را از  محدود ساختن این فضای ارزشمند برای گفتگو بازدارند و ثانیا به جای انکار واقعیت‌های تاریخی که شواهد فراوان بر آن وجود دارد به اصلاح رفتار گذشته خود و وابستگان خود بپردازند و لااقل همچون آقای مهدی نصیری نسبت به جلب حلالیت از آسیب‌دیدگان از آن وقایع بپردازند.

خبرهای مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا