اخبار انجمنانتخاباتسیاسی
موضوعات داغ

نمی‌توانیم براساس شاخص‌هایی که به آنها باور داریم، کاندیدایی قابل دفاع  را به شما پیشنهاد کنیم/

بیانیۀ انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها درباره بررسی صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری

به گزارش مدرسین پرس انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در خصوص

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

ملت شریف ایران!

ما فرزندان دانشگاهی شما در قالب انجمن اسلامی مدرّسین دانشگاهها، در ادامۀ تلاشهای مستمر خود طی چند دهۀ گذشته و در یک سال اخیر، به‌رغم ذهنیت نامناسبی که از شرایط حاکم بر فرایند انحصارطلبانۀ انتخابات مجلس به جا مانده بود، کوشیدیم با نگاهی امیدوارانه خود را قانع کنیم تا اصل حضور و مشارکت جدی در انتخابات ۱۴۰۰ را راهبرد مصوب خود قرار دهیم وبرای تحقق آن تلاش کنیم.

در همین راستا توانستیم حداکثر حسن نیت و علاقۀ خود را به اصلاح نظام از درون، به شما مردم، حاکمیت و تاریخ نشان دهیم و به‌عنوان عضوی از جبهۀ اصلاحات، گفتمانی تحول‌خواهانه و درعین‌حال اصلاح‌طلبانه وتعامل‌گرایانه با حاکمیت را به نمایش بگذاریم.

برهمین‌اساس بود که انجمن کوشید دبیرکل خود، جناب آقای دکتر محمود صادقی را که حاصل عمر شریف خود و خانواده‌اش گواه صادقی بر عشق به مردم و میهن و ارزشهای والای اسلام و انقلاب اسلامی بوده است، برای حضور در صحنۀ انتخابات قانع کند و در فرایند حرکت جمعی جبهۀ اصلاحات، به معرفی کاندیدا و برنامه اقدام نماید.

انتظار جامعه و نخبگان در این شرایط حساس -که با مشکلات عدیدۀ داخلی و خارجی روبه‌رو هستیم- این بود که در راستای احیای همدلی و وحدت، حاکمیت با گشاده‌رویی بیشتری نسبت به قبل، با مسئله احراز صلاحیت‌ها برخورد کند، اما آنچه که در این دوره جامعۀ ایران را شگفت‌زده کرد، بی‌توجهی کامل به این ضرورت است.

امروز سوگوارانه شاهد آنیم که همۀ این تلاشهای انجمن، همراه با تکاپوی جمعیِ مجموعۀ بزرگی شامل دیگر گروهها وتشکل‌های عضو جبهۀ اصلاحات  ایران و حتی مساعی جمع بزرگی از دیگر جریانات معتدل و متدین کشور برای مشارکت در انتخاباتی باشکوه و تشکیل دولتی مقبول و توانمند، با اقدام کاملاً ناباورانۀ دست‌اندرکاران نقش بر آب شد.

ملت شریف ایران!

ما در پیشگاه خدای بزرگ، شما مردم رنج‌دیدۀ ایران را شاهد می‌گیریم که حداکثر حسن‌نیت و ظرفیت تشکیلاتی خود را برای حضوری کارساز و معنادار در انتخابات مصروف کردیم، ولی در وضعیت ایجادشده، متأسفانه به‌علت عدم‌احراز صلاحیت هیچ‌یک از کاندیداهای پیشنهادشده از سوی جبهۀ اصلاح‌طلبان ایران، نمی‌توانیم براساس شاخص‌هایی که به آنها باور داریم، کاندیدایی قابل دفاع  را به شما پیشنهاد کنیم و به‌این‌ترتیب، حق مشارکت در رقابت انتخاباتی از ما سلب شده است.

باوجوداین، ایمان داریم که شما خود به‌شایستگی، برای تأمین مصالح ملی، اقدام خردورزانه و مسئولانۀ خود را انجام خواهید داد.

انجمن اسلامی مدرّسین دانشگاهها همچنان براین باور است که تنها راه اصلاح امور، از رهگذر پذیرش ارادۀ مردم می‌گذرد و این مهم زمانی محقق خواهد شد که اقشار مختلف مردم با همۀ تنوع و تکثر سلایق، بتوانند با اختیار کامل، رویه‌ها و رویکردهای مطلوب خود را انتخاب و اجرای آنها را به نمایندگان خود واگذارند. تاریخ عزتمند ایران گواه راستین آن است که  تحمیل و اجبار، هرچند در کوتاه‌مدت ممکن است عده‌ای را به اهداف مقطعی  برساند، اما براساس سنّت الهی، نهایتاً این ارادۀ مردم است که سرنوشت آنان را رقم خواهد زد.

و علی‌الله توکلنا

چهارم خرداد ماه یکهزار و چهارصد شمسی

انجمن اسلامی مدرّسین دانشگاهها

خبرهای مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا