اخبار انجمن

تیغ نظارت بر گلوی جامعه پزشکی

تیغ نظارت بر گلوی جامعه پزشکی

مدرسین پرس: درحالی که جامعه ما هنوز در حال گذراندن تبعات سیاسی و اجتماعی رد صلاحیت نخبگان و بزرگان در انتخابات ریاست جمهوری است، ظاهرا قرار است این مدل نظارت در تشکل های صنفی نیز ادامه یابد که نمونه اخیر آن را در انتخابات نظام پزشکی کشور شاهد هستیم. به همین مناسبت انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران با صدور بیانیه ای به این رویه اعتراض کرد و خواهان تجدید نظر متولالیان انتخابات در این زمینه شد. متن بیانه این انجمن به شرح زیر است:

بنام خدا
در شرایطی که در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها شاهد پایین‌ترین سطح مشارکت و حضور مردم پس از انقلاب بوده‌ایم، دگر بار در عرصه انتخابات سازمان نظام پزشکی که قدیمی‌ترین نهاد مدنی و صنفی جامعه فرهیخته پزشکی کشور است نیز شاهد تمامیت‌خواهی و اعمال نظر از طریق رد صلاحیت‌های غیر قانونی و سلیقه‌ای هستیم.

رد صلاحیت‌های برنامه ریزی شده و جهت‌دار شخصیت‌های مؤثر و رأی‌آور بخش دولتی و خصوصی و بسیاری از رؤسای انجمن‌های علمی پزشکی کشور و توصیه شفاهی به انصراف بعضی از داوطلبین محترم، حقیقت انتخابات سازمان نظام پزشکی را از محتوای کمی و کیفی و پشتوانه سرمایه اجتماعی‌ای که با حضور گسترده اعضای خدوم این جامعه حاصل می‌شود تهی ساخته و امید به بهبود اوضاع را کمرنگ‌تر خواهد کرد.

انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران ضمن اعتراض شدید به اعمال روش‌های تحدیدی و حذفی در انتخابات نظام پزشکی، بر رعایت شأن و احترام آحاد جامعه پزشکی کشور و بر لزوم تجدید نظر در رویه جاری و‌ تأمین حقوق بدیهی و اعاده حیثیت انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان تاکید می‌نماید.

امید است در شرایط ویژه همه‌گیری کرونا که جامعه خدوم پزشکی ایران جان بر کف در عرصه خدمت به ملت از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است قدردان این ارزش‌ها بوده و با اینگونه اقدامات امید و انگیزه همکاران ارجمند بیش از این دچار خدشه و آسیب نگردد.

انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران
۱۴۰۰/۴/۳

خبرهای مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا